Monday, December 2, 2013

Mai puţin caşcaval, mai multe milioane

În anul 2008 McDonald’s a luat o decizie care care a fost criticată public de către fanii meniului de un dolar. Mare companie fast-food a decis să renunţe la a doua felie de caşcaval din faimosul şi marele favorit Cheeseburger Dublu. De asemenea, compania a mai experimentat pe pieţe diferite care va fi reacţia consumatorilor atunci când vor prezenta noul Burger McDublu cu o singură felie de brânză contra Chesseburgerului Dublu.


Decizia acestora a rezultat o uriaşă reducere a costurilor cu aproximativ 279 de milioane de dolari, doar pentru anul 2008. După o mulţime de teste cu Chesseburgerul Dublu şi schimbările aduse de acesta, managerii McDonald’s au descoperit că majoritatea clienţilor preferă să păstreze a doua felie de caşcaval din burger şi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru asta.


După câteva calcule simple, rezultatul a fost în favoarea companiei şi a rezultat că o felie de caşcaval scoasă din burger, aduce companie un venit de aproximaviv 6 cenţi pentru fiecare burger vândut. Evident, datorită acestei schimbări, compania reuşeşte să crească profitul fiecărui restaurant cu aproape 15.000 de dolari pe an.